Безсмертным успением Божия Матере / ангельский собор радуется: / и Сия отходящи, / во обитeли вечныя вселяется, / и к веселию Небесному преходящи, / в Божественную радость / и вечное наслаждение. |
|
Обессмертном успении Божией Матери / Ангельский сонм радуется: / и Она, отходя, / во обители вечные вселяется / и, к веселию небесному переходя, / в Божественную радость входит / и в вечное наслаждение. |
Жизни Вышния желающи, / сию оставила eси, Богородительнице Отроковице, / девства цвете, / Христа рождшая, всех Живота; / благоговeйно предстояше апостольский собор / честному Твоему погребению, Богоневeстная. |
|
Жизни вышней желая, / сию, земную, оставила Ты, Божия Родительница, Отроковица, / девства цвет, / родившая Христа, всех жизнь; / и благоговейно предстоял апостольский сонм / священному Твоему погребению, Божия Невеста. |
О, дивное чудо! / Источник Жизни / во гробе полагается, / и лествица к Небеси гроб бывает. / Веселися, Гефсимание, / Богородичен святый доме. / Возопием, вернии, / Гавриила имуще чиноначальника: / Благодатная, радуйся, / с Тобою Господь, / подаяй мирови Тобою велию милость. (3) |
|
Одивное чудо! / Источник жизни кладут в гробницу / и лестницею к небесам гроб становится; / веселись, Гефсимания, / Богородицы святой удел! / Воззовем, верные, / Гавриила имея предводителем: / “Благодатная, радуйся, с Тобою Господь, / подающий миру чрез Тебя великую милость!” |
Всенепорочная Невеста / и Мати Благоволения Отча, / Яже Богу пронареченная, / во Свое Ему жилище неслитнаго соединения / днесь пречистую душу Творцу и Богу предает, / Юже Безплотных силы боголепно подъемлют, / и к Животу преставляется, / сущая Мати Живота, / Свеща неприступнаго Света, / спасение верных / и упование душ наших. |
|
Всенепорочная Невеста / и Матерь Благоволения Отца, / предназначенная стать собственным жилищем Богу / при Его неслиянном с природой человеческой соединении, / в сей день пречистую душу Творцу и Богу предает, / которую с достойной Бога честью принимают Бесплотных Силы, / и к жизни переселяется истинная Матерь Жизни, / светильник неприступного Света, / спасение верных и надежда душ наших. |
Всечестное Твое успение, / Пресвятая Дево Чистая, / Ангел множество на Небеси / и человеческий род на земли, ублажаем, / яко Мати была еси Творца всех, Христа Бога, / Того молящи не престай о нас, молимся, / иже на Тя с Богом упование положших, / Богородице Всепетая и Неискусобрачная. |
|
Всесвященное Твое успение, / всесвятая Дева чистая, / множества Ангелов на небесах / и мы, род человеческий, на земле прославляем, / ибо Ты стала Матерью Творца всего, Христа Бога. / Не прекращай, просим, молить Его за нас, / на Тебя после Бога надежды возложивших, / Богородица всехвальная и брака не познавшая! |
О чём говорит канон праздника
Победныя почести взяла еси на естество, Чистая, Бога рождши, / обаче же, подобящися Творцу Твоему и Сыну, / паче естества повинуешися естественным законом. / Темже умерши, с Сыном востаеши, вечнующи.
|
|
Почести победы над природою / Ты стяжала, Чистая, носив во чреве Бога; / но все же, подражая Творцу Своему и Сыну, / Ты сверхъестественно подчиняешься законам естества; / потому, и умирая, восстаешь / для вечной жизни с Сыном.
|
Достойно, яко одушевленное Тя Небо, прияша Небесная, Пречистая, Божественная селения, / и предста, светло украшена, яко Невеста, Всенепорочная, Царю и Богу.
|
|
По достоинству Тебя, Пречистая, / как небо одушевленное, / приняли небесные божественные обители, / и, светло украшенная, как невеста всенепорочная, / Ты предстала Царю и Богу. |
Лик Богословов от конец, свыше же Ангел множества / к Сиону идяху всесильным мановением, / достодолжно, Владычице, Твоему погребению служаще.
|
|
Сонм богословов от пределов земли, / а свыше – Ангелов множество / к Сиону спешили по мановению всесильному, / чтобы достойным образом послужить / при погребении Твоем, Владычица. |
Аще и непостижный Сея Плод, Имже небеса быша, / погребение прият волею, яко мертв; / како погребения отвержется неискусобрачно Рождшая? |
|
Если и непостижимый Плод Её, / Тот, через Кого возникло небо, / добровольно принял погребение, как смертный, / то как избегла бы погребения / безбрачно Родившая? |
Да возгласят трубы богословов днесь, / язык же многовещанный человеческий ныне да восхвалит, / да огласит же воздух, безмерным сияя светом, / Ангели да поют Пречистыя Девы успение. |
|
Трубы богословов да гремят в сей день, / а многоречивый язык людей / ныне да возвещает хвалы; / да оглашается воздух, сияя безмерным светом, / Ангелы да воспевают / пречистой Девы успение. |
Дает Тебе яже превыше естества Царь всех Бог: / в рождестве бо Деву якоже сохрани, тако во гробе тело соблюде нетленно / и спрослави Божественным преставлением, / честь Тебе, яко Сын Матери, даруя. |
|
Являет на Тебе сверхъестественное / Царь всего, Бог, / ибо как Он Тебя при родах Девою сохранил, / так и во гробе тело соблюл нетленным / и вместе – прославил божественным переселением, / честь Тебе, как Сын Матери, воздавая. |
Жизни бывши храм, жизнь присносущную улучила еси: / смертию бо к животу преминула еси, / Яже Жизнь рождши воипостасную.
|
|
Став храмом Жизни, / вечной жизни Ты достигла, / ибо чрез смерть Ты к жизни перешла, / как родившая Жизнь ипостасную.
|
Всесвященное преставление Божественныя Твоея и Нетленныя Матере / премирныя Вышних сил совокупи чины, / веселитися с сущими на земли, Тебе поющими: / Боже, благословен еси.
|
|
Всесвященное преставление / божественной Твоей и нетленной Матери / соединило вышних Сил надмирные полки / общей радостью с земными, Тебе поющими: / “Боже, благословен Ты!”
|
Приидите, вернии, ко гробу приступим Божия Матере / и обымем, сердцы и устнами, очесы и лицем чисто прикасающеся / и почерпающе исцелений независтныя дары от источника приснотекущаго. |
|
Придите, верные, / подойдем ко гробу Богоматери / и обнимем его, прикасаясь искренне сердцами, / устами, очами, челом, / и почерпнем исцелений обильные дары / из источника неиссякаемого изливающиеся. |
Приими от нас песнь исходную, Мати живаго Бога, / и светоносною Твоею и Божественною осени благодатию, / воинству – победительная, христолюбным людем – мир, / оставление – поющим и душам спасение подающи. |
|
Прими от нас песнь надгробную, / Матерь живого Бога, / и осени светоносною и Божественною Твоею благодатию, / подавая царю победы, Христолюбивому народу мир, / поющим прощение грехов / и душевное спасение |