День памяти преподобного Онуфрия Великого

By Редакція Чер 25, 2017

Молитва преподобному Онуфрию

О преизящный и превеликий пустынножителю, преподобне отче Онуфрие!

Похваляю твоя неизреченная чудотворения и житие пресветлое, еже еси препроводил от юности твоей даже и до старости: никтоже бо изчести возможет терпений и подвигов твоих, пречестне. Удивися преподобный Пафнутий твоему жестокому, еже в пустыни, житию, вкупе же и зело возрадовася, обрет тя единаго толиких подвигов и совершенства суща образ. Сего ради и подлинно испыта о трудех твоих святых и о еже колико имел еси временнаго жития. Темже и написа, яко шестьдесят лет и три в трудолюбии пребывая, в наготе претерпевая мраз и зной, в глубоцей пустыни со зверьми и птицы обитая, молитвы непрестанно творя, пожил еси.

Сего ради ныне радость тебе приношу от недостойных устен моих, преподобне отче, преподобному Пафнутию радосте великая: сподобися бо при кончине со львы послужити тебе, погребсти тело твое и с тобою на Небеси жити, Илии Фесвитянину ревнителю, Иоанну Крестителю наследниче, друже Христов и снаследниче истинный, Египту умная красото, фивеом великое светило, Ливии красная доброто, финиксе краснопроцветающий, орле высокопарный, летающий в поднебесная, на Небесех гражданство обретый, идеже и водворися у Престола Владыки славы, с двадесять четырьми старцы жилище обретый, с ними же и пребываеши. И ныне молю тя, пречудный гражданине Небесный, святых ликов Ангельских совсельниче: услыши мя, грешнаго и недостойнаго раба твоего, в час сей и приими сие малое моление мое, великий заступниче, скорый помощниче притекающим к тебе усердно; заглади рукописание дел моих скверных и нечистых, яже держат демонския полки, покрый мя твоим заступлением, причти мя ко уготованному месту молитвами твоими и сподоби мя Вышняго Иерусалима, ибо по Преблагословенней Владычице нашей Богородице и Приснодеве Марии тебе между теплейшими помощниками и заступниками моими почитаю. Присещаеши бо и даеши руку помощи припадающим к тебе в храме твоем повсюду.

Темже и аз, недостойный, ныне тебе молюся и призываю: умоли Милостиваго Бога, да отпустит ми вся прегрешения моя вольная и невольная, сотворенная вся злая дела моя и да избавит мя твоим предстательством от вечных мук, научит мя творити добрая дела, наставит мя на путь ко спасению истинному и сподобит мя купно радости вечныя насладитися со всеми святыми ныне, и присно, и во веки веков. Аминь.

Тропарь преподобного Онуфрия Великого

Желанием духовным пустыни достигл еси, богомудре Онуфрие,/ и яко безплотен в ней многолетне подвизался еси трудолюбне,/ соревнуя пророкам Илии и Крестителю:/ и от руку ангельску таин божественных насладився,/ ныне во свете Святыя Троицы купно с ними веселишеся./ Моли спастися нам, твою память почитающим.

Кондак преподобного Онуфрия

Сиянием Духа Пресвятаго,/ Богомудре, просвещся,/ оставил еси яже в житии молвы,/ пустыню же достигл еси, преподобне отче,/ возвеселил еси иже над всеми Бога и Зиждителя,/ сего ради прославляет тя Христос, блаженне,// великий Дародатель.

___________________________________________________________

Древний Еги­пет был обыч­ным ме­стом оби­та­ния мно­гих по­движ­ни­ков. Оби­те­ли ино­ков на­хо­ди­лись как в Ниж­нем, так и в Сред­нем Егип­те. Осо­бен­но сла­ви­лась в Егип­те пу­сты­ня Нит­рий­ская, на­хо­див­ша­я­ся в Ниж­нем Егип­те и ле­жав­шая в глубь стра­ны за ре­кой Ни­лом. Внут­рен­няя, или скит­ская, пу­сты­ня ле­жа­ла на несколь­ко су­ток пу­ти да­лее пу­сты­ни об­ще­жи­тель­ных мо­на­сты­рей. Эта бы­ла ди­кая пес­ча­ная пу­сты­ня, где толь­ко из­ред­ка встре­ча­лись клю­чи с во­дой; сю­да не бы­ло и про­то­рён­ной до­ро­ги – путь сю­да на­прав­ля­ли по те­че­нию звёзд.

Именно в такой пустыне 60 лет (!) прожил смиренный подвижник Онуф­рий. Будучи молодым иноком фиваидского монастыря, он услы­шал, как монахи бе­се­до­ва­ли о свя­том про­ро­ке Божием Илии. Укреп­ля­е­мый Бо­гом, Илия жил, по­стясь, в пу­стыне. Так­же говорили и о свя­том Пред­те­че Гос­подне Иоанне. Молодой инок Онуфрий пожелал узнать более об этих мужах и о подвиге пустыни. Расспросив братию о пустыне, он узнал о том, что там жизнь настолько сурова, что не многие способны её проводить в таких подвигах и лишениях. Искушения от демонов, скорби плоти и полное отсутствие комфорта – несравненно тяжело. (Именно поэтому Бог по­сы­ла­ет к ним свя­тых Ан­ге­лов, ко­то­рые при­но­сят им пи­щу, из­во­дят во­ду из кам­ня и укреп­ля­ют их.)

Казалось бы, молодому человеку всё это должно было бы не прийтись по душе, но у монаха Онуф­рия появи­лось непре­одо­ли­мое же­ла­ние ид­ти в пу­сты­ню. Встав но­чью и взяв немно­го хлеба, он вы­шел из мо­на­сты­ря, воз­ло­жив все на­деж­ды свои на Бо­га. Он шёл в пу­сты­ню, водимый – как древние евреи – яр­ко си­яв­шим лучом све­та.

Бла­жен­ный ста­рец пред­при­нял столь тя­жё­лые тру­ды, что уже мно­го раз от­ча­и­вал­ся в жиз­ни сво­ей, счи­тая се­бя близ­ким к смер­ти: из­не­мо­гал от го­ло­да и жаж­ды. Но Бог, ви­дя ревность и любовь молодого подвижника, при­ка­зал Ан­ге­лу сво­е­му за­бо­тить­ся о нём. Так был пи­та­ем Онуфрий Ан­ге­лом в пустыне 30 лет.

По ис­те­че­нии же трид­ца­ти лет Бог дал ему бо­лее обиль­ное пи­та­ние – фини­ко­вую паль­му, имев­шую две­на­дцать вет­вей; каж­дая ветвь от­дель­но от дру­гих при­но­си­ла пло­ды свои, – од­на в один ме­сяц, дру­гая в дру­гой, до тех пор, по­ка не окан­чи­ва­лись все две­на­дцать ме­ся­цев.

Ан­гел Гос­по­день при­ча­ща­л Онуфрия пре­чи­стыми Тай­нами Хри­сто­выми. Кон­чи­на преп. Онуфрия по­сле­до­ва­ла в IV ве­ке.

 

Related Post

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *