Что мы услышим на праздничной службе

Языками инородных / обновил еси Христе, Твоя ученики, / да теми Тя проповедят / безсмертнаго Слова и Бога, / подающаго душам нашим велию милость. Языками иноплеменников / Ты обновил, Христе, Твоих учеников, / чтобы ими они провозгласили о Тебе, / бессмертном Слове и Боге, / подающем душам нашим великую милость.
Вся подает Дух Святый, / точит пророчествия, священники совершает, / некнижныя мудрости научи, / рыбари богословцы показа, / весь собирает собор церковный. / Единосущне и сопрестольне Отцу и Сыну, / Утешителю, слава Тебе. Все подает Дух Святой: / источает пророчества, священников поставляет, / простецов мудрости научил, / рыбаков богословами явил, / составляет весь устав Церковный. / Единосущный и сопрестольный Отцу и Сыну / Утешитель, слава Тебе!
Во дворех Твоих, Господи, вернии / колена душ и телес преклоньше, / воспеваем Тя безначальнаго Отца, / и собезначальнаго Сына, / и соприсносущнаго и Пресвятаго Духа, / просвещающаго и освящающаго души наша. Во дворах Твоих, Господи, мы, верные, / преклонив колена души и тела, / воспеваем Тебя, безначального Отца, / собезначального Сына, / и столь же вечного и всесвятого Духа, / просвещающего и освящающего души наши.
Троицу единосущную песнословим, / Отца и Сына, со Святым Духом: / тако бо проповедаша вси пророцы, / и апостоли с мученики. Троицу единосущную воспоем / – Отца и Сына со Святым Духом, / ибо так провозгласили все пророки / и Апостолы с мучениками.
Приидите людие, / триипостасному Божеству поклонимся, / Сыну во Отце, со Святым Духом: / Отец бо безлетно роди / Сына соприсносущна и сопрестольна, / и Дух Святый бе во Отце с Сыном прославляемь: / едина сила, едино существо, едино Божество. / Емуже покланяющеся вси глаголем: / Святый Боже, вся содеявый Сыном, содейством Святаго Духа. / Святый Крепкий, Имже Отца познахом, / и Дух Святый прииде в мир: / Святый Безсмертный, утешительный Душе, / от Отца исходяй, и в Сыне почиваяй: / Троице Святая, слава Тебе. Придите люди, / Божеству в трех Лицах поклонимся – / Сыну во Отце со Святым Духом; / ибо Отец вне времени родил / Сына столь же вечного и сопрестольного / и Дух Святой был во Отце, с Сыном прославляемый; / Единая Сила, Единое Существо, Единое Божество. / Ему поклоняясь, мы все возглашаем: / “Святой Боже, все сотворивший через Сына при содействии Святого Духа! / Святой Крепкий, чрез Которого мы Отца познали / и Которым Дух Святой пришел в мир! / Святой Бессмертный Утешитель – Дух, / от Отца исходящий и в Сыне почивающий! / Троица Святая, слава Тебе!”
Преславная днесь / видеша вси языцы во граде Давидове, / егда Дух сниде Святый во огненных языцех, / якоже богоглаголивый Лука повествует, / глаголет бо: / собранным учеником Христовым, / бысть шум, якоже носиму дыханию бурну, / и исполни дом, идеже бяху седяще: / и вси начаша глаголати странными глаголы, / странными учении, / странными повелении Святыя Троицы. Невероятное в сей день / увидели все народы в городе Давидовом, / когда Дух Святой сошел в огненных языках, / как возвестил Лука богословесный; / ибо повествует он: / “Когда были собраны ученики Христовы, / шум произошел, как от несущегося ветра сильного, / и наполнил дом, где они находились, / и все начали изрекать необычайные слова, / необычайные учения, / необычайные наставления Святой Троицы.
Дух Святый бе убо присно, и есть, и будет: / ниже начинаемь, ниже престаяй, / но присно Отцу и Сыну счинен и счисляемь: / Живот, и животворяй, / Свет, и света податель, / самоблагий и источник благостыни: / Имже Отец познавается, и Сын прославляется, / и от всех познавается, / едина сила, едино счетание, / едино поклонение Святыя Троицы. Дух Святой был всегда, и есть, и будет, / не начавшись, не будет иметь и конца, / но всегда поставляем вместе со Отцом и Сыном и причисляем к Ним: / Жизнь и Животворящий, / Свет и Податель света, / Сам благой и Источник благости. / Чрез Него Отец познается и Сын прославляется, / и всеми постигается / одна сила, одно сочетание, / одно поклонение Святой Троице.
Дух Святый Свет и Живот, / и живый источник умный, / Дух премудрости, Дух разума, / благий, правый, умный: обладаяй, / очищаяй прегрешения: / Бог и боготворяй, / Огнь и от Огня происходяй: / глаголяй, деяй, разделяяй дарования, / Имже пророцы вси, / и божественнии апостоли с мученики венчашася, / странное слышание, / странное видение, / огнь разделяяйся в подаяние дарований. Дух Святой – свет и жизнь, / и живой разумный источник. / Дух премудрости, Дух разума, / благой, правый, мыслящий, владычествующий, / очищающий согрешения; / Бог и боготворящий; / Огонь от Огня исходящий; / говорящий, действующий, распределяющий дарования. / Чрез Него увенчались все пророки / и Божии Апостолы с мучениками. / Это – нечто, необычайное для слуха, / необычайное для созерцания: / Огонь, разделяющийся для сообщения дарований!
Царю Небесный, / Утешителю, Душе истины, / Иже везде сый / и вся исполняяй, / Сокровище благих / и жизни Подателю, / прииди и вселися в ны, / и очисти ны от всякия скверны, / и спаси, Блаже, души наша.   Царь Небесный, / Утешитель, Дух Истины, / везде пребывающий / и всё наполняющий, / Сокровищница благ / и жизни Податель, / приди и вселись в нас, / и очисти нас от всякой скверны, / и спаси, Благой, души наши.

Related Post

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *